A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az IP Monitoring Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató, az EU 2016/679 rendelete alapján Adatfeldolgozó) által fejlesztett és forgalmazott eJelent szoftver használati feltételeit szabályozza a szoftver használói (továbbiakban: Felhasználó, az EU 2016/679 rendelete alapján Adatkezelő) részére.
A SZOLGÁLTATÓ (ADATFELDOLGOZÓ)
Cégnév: IP Monitoring Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 3715 Gesztely, Sport utca 15.
Iroda, levelezési cím: 3525 Miskolc, Tinódi utca 10.
Adószám: 24778396-2-05
Cégjegyzékszám: 05-09-026412
Számlavezető Bank: Raiffeisen Bank Zrt.
Bankszámlaszám: 12046102-01422845-00100005
Képviseli: Szűcsné Tóth Éva Zsuzsanna ügyvezető, Csorba István ügyvezető
E-mail cím: info@ipmonitoring.hu
Weboldal: www.ejelent.hu; www.ipmonitoring.hu
A FELHASZNÁLÓ (ADATKEZELŐ)
Felhasználó az a jogi vagy természetes személy, amelynek (akinek) Szolgáltató Felhasználási szerződés keretén belül felhasználási engedélyt ad az eJelent szoftver használatára. Szolgáltató egy adószámmal rendelkező személyt tekint egy Felhasználónak.
1. Általános rendelkezések
1.1. Jelen ÁSZF rendelkezései kiterjednek és kötelezően alkalmazandók minden olyan jogviszonyra, amely a Szolgáltató által kínált eJelent szoftver, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások Felhasználó által történő igénybevételére és felhasználására irányul.
1.2. Jelen ÁSZF 2023. november 27. napján lép hatályba és visszavonásig hatályban marad.
1.3. Az ÁSZF nem alkalmazandó a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban Ptk.) 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja szerint fogyasztónak minősülő személyekre. A jelen szerződési feltételek kizárólag a Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 4. pontja értelmében vett, szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyekre (vállalkozás) alkalmazandó.
1.4. Szolgáltatóval az eJelent szoftverre szerződő, vállalkozásnak minősülő Felhasználó a szerződéskötéssel kijelenti, hogy kizárólag szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körébe eső tevékenysége céljából veszi igénybe a Szolgáltató szolgáltatásait, és nem minősül fogyasztónak, kijelenti továbbá, hogy a szerződés megkötésére jogosultsággal rendelkezik.
1.5. A jelen ÁSZF egyes rendelkezései a Ptk. rendelkezéseitől eltérnek. Felhasználó az eJelent szoftver felhasználási szerződése és ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokra vonatkozó szerződés aláírásával megerősíti, hogy az ÁSZF-ről és különösen ezen eltérő rendelkezésekről tájékoztatásban részesült, és azt kifejezetten elfogadja.
1.6. Felek az Általános Szerződési Feltételektől eltérő feltételekben is megállapodhatnak. Amennyiben az ÁSZF és az egyedi szerződés rendelkezései között eltérés van, úgy az egyedi szerződésben foglalt rendelkezések az irányadók.
1.7. Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF megváltoztatására. A Szolgáltató legalább 30 nappal a megváltozott ÁSZF hatálybalépése előtt a kapcsolattartásra megadott e-mail címen értesíti Felhasználót a tervezett változásokról. Amennyiben az értesítést követő 30 napon belül a Felhasználó (postai úton vagy kapcsolattartó e-mail címéről küldött elektronikus levélben) nem kifogásolja a változtatást, Szolgáltató Felhasználó részéről elfogadottnak tekinti a módosított ÁSZF rendelkezéseit, mely a továbbiakban irányadó a Felek közötti jogviszonyra. Amennyiben Felhasználót a módosítás hátrányosan érinti, jogosult a Felhasználási szerződést az ÁSZF 6.2.1. alpontban foglalt rendelkezése alapján írásban (ideértve az elektronikus utat is), azonnali hatállyal felmondani vagy Szolgáltatónál egyedi szerződési igényére vonatkozóan egyeztetést kezdeményezni.
2. A szerződés tárgya
2.1. Szolgáltató Felhasználási szerződés keretén belül felhasználási engedélyt ad Felhasználónak a Szolgáltató által fejlesztett, felhő alapú eJelent szoftver (továbbiakban: eJelent szoftver vagy szoftver) felhasználására, mely a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény II. Fejezetében szabályozott belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésében támogatja Felhasználót. Felhasználó a Szolgáltatónak felhasználási díjat köteles fizetni.
2.2. Az eJelent szoftver, valamint a szoftver valamennyi („online” és nyomtatott) dokumentációja, ill. ezek bármilyen formában rögzített minden fajtája Szolgáltató kizárólagos tulajdonát képezi.
2.3. Szolgáltató a Felhasználási szerződés keretében az eJelent szoftver használatához 1 (egy) óra online bevezetési támogatást (felhasználói oktatást) biztosít.
3. Az eJelent szoftver
3.1. Szolgáltató által fejlesztett, Szolgáltató kizárólagos tulajdonát képező eJelent szoftver Felhasználót támogatja a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény II. Fejezetében szabályozott belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésében; a bejelentési csatorna biztosításában, a folyamatok menedzselésében, a szükséges tájékoztatók elkészítésében.
3.2. Az eJelent szoftver főbb funkciói:
1. Felhasználó honlapjába illeszthető, online bejelentő űrlap
2. Az online bejelentő űrlap főoldalán Felhasználó adatainak és a belső
visszaélés-bejelentési
rendszer működtetésére kijelölt személy, szervezeti egység adatainak publikálása
3. Az online bejelentő űrlap főoldalán további bejelentési csatornára vonatkozó
információ
publikálható
4. Az adminisztrációs felületen szerkeszthető visszaélés-bejelentés szabályzatminta,
adatkezelési
tájékoztató és érdekmérlegelés sablon
5. A bejelentés a visszaélés-bejelentési rendszerre vonatkozó szabályzat és az
adatkezelési
tájékoztató megismerésére tett nyilatkozatokat követően indítható
6. Az adminisztrációs felületen elérhető az online bejelentő űrlap API beágyazásához
szükséges
beállítások és leírás
7. Korlátlan számú bejelentések biztosítása fájlfeltöltési lehetőséggel
8. Az adminisztrációs felületen szerkeszthető és korlátlan számban létrehozható
bejelentési
kategória, az egyes kategóriákhoz további információk rögzíthetők
9. Az online bejelentő űrlapba ágyazottan folyamatosan elérhető visszaélés-bejelentési
rendszerre
vonatkozó szabályzat és adatkezelési tájékoztató
10. Kiemelt jogosultságú koordinátor és korlátlan számú, bejelentéshez rendelt operátori
szerepek
szétválasztása, jogosultságok nyilvántartása
11. A vizsgálatban segítő személyek („Résztvevők”) nyilvántartása
12. Bejelentés manuális rögzítésének lehetősége fájlfeltöltési lehetőséggel
13. Szerepkörök szerint elkészített, szerkeszthető tájékoztató sablonok: visszaigazolás
a
bejelentés
megtételéről mintatájékoztató, bejelentésben érintettnek, érdemi információval
rendelkezőnek
első
mintatájékoztató, határidő hosszabbítás mintatájékoztató, bejelentés vizsgálatának
mellőzése, a
bejelentés elutasítása vagy intézkedéssel zárása mintatájékoztató, bejelentés zárása
mintatájékoztató
14. Rendszerüzenetek: felhasználó értesítése felhasználói fiók létrehozásáról és
felfüggesztéséről,
koordinátor jogosultságú felhasználó értesítése új bejelentés érkezéséről, operátor
jogosultságú
felhasználó értesítése a bejelentéshez rendelésről és visszavonásról, koordinátori vagy
bejelentéshez rendelt operátori jogosultságú felhasználói értesítések a bejelentés
szereplői
által
küldött észrevételekről, koordinátori és a bejelentéshez rendelt operátori jogosultságú
felhasználói
értesítések az 5. és 0. napos lejáró vizsgálatokról
15. Automatizált levelezés biztosítása: visszaigazolás a bejelentés megtételéről,
tájékoztatás a
vizsgálat lezárásáról
16. A rendszer kétirányú kommunikációt biztosít: feljegyzésből indítható kimenő e-mail
üzenetek
küldése és a válaszüzenetek fogadása, adott bejelentéshez rögzítése
17. Az adminisztrációs felületen határidő-figyelmeztető jelzés
18. Bejelentések nyilvántartása, mely tartalmazza a bejelentés azonosítóját, a
bejelentés
beérkezésének időpontját, a bejelentés intézésére jogosultat, a vizsgálatban
közreműködőket,
az
egyéb szereplőket
19. Kétlépcsős bejelentkezés beállításának lehetősége
20. Naplózás
21. Automatikus kijelentkezés 20 perc inaktív időszak után, kivéve új bejelentés
manuális
rögzítése
22. Egyes felületek kitöltése írott segédlettel támogatott
3.3. Felhasználói fiók kiosztása: Szolgáltató a szerződés hatálybalépést követő egy munkanapon belül hozza létre az elsődleges felhasználói fiókot, melyhez Felhasználó az alábbi adatokat köteles megadni: cégnév, adószám, székhely, e-mail cím, működtetésre kijelölt felhasználó (a továbbiakban: elsődleges koordinátor) neve, e-mail címe. Az elsődleges felhasználói fiók létrehozásáról az elődleges koordinátor e-mail értesítést kap, melyben megtalálható a belépéshez szükséges információ, kezdeti jelszó. Az elsődleges koordinátor jogosult további koordinátori és operátori jogosultságokat kiosztani. Felhasználó felelőssége, hogy az eJelent szoftver működtetésére kijelölt elsődleges koordinátor és minden további, koordinátori vagy operátori jogosultságú felhasználó a felhasználói fiókhoz rendelt kezdeti jelszavakat az első belépést követően megváltoztassa.
3.4. Koordinátori jogosultság: szervezeti adatok szerkesztése, további bejelentési csatorna hozzárendelése, API kulcs generálása, bejelentési kategóriák rögzítése, szerkesztése, törlése, koordinátori és operátori jogosultságok kiosztása és visszavonása, operátorhoz nem rendelt bejelentések listázása, bejelentések exportja, bejelentés manuális rögzítése, bejelentés kiosztása, illetőleg teljes körű menedzselése, bejelentés adatainak szerkesztése, operátorok, résztvevők rögzítése, szerkesztése, törlése, sablonok szerkesztése, naplóadatok megismerése. Koordinátori vagy operátori felhasználói fiók felfüggesztése esetén az elsődleges koordinátorhoz rendelődnek a felfüggesztett felhasználóhoz rendelt bejelentések. Amennyiben az elsődleges koordinátor felhasználói fiókja felfüggesztésre kerül, a felfüggesztést végrehajtó koordinátorhoz rendelődik az elsődlegesség.
3.5. Operátor jogosultság: a kiosztott bejelentések teljes körű menedzselése, bejelentés manuális rögzítése, bejelentési kategóriák rögzítése, szerkesztése, résztvevők rögzítése, szerkesztése, betekintési és letöltési lehetőség a rögzített sablonokra.
3.6. Szolgáltató a szoftver használatához 1 óra időtartamban online bevezetési támogatást (felhasználói oktatást) biztosít. A bevezetési támogatás alatt a szoftver működése, az egyes funkciók ismertetése értendő, melynek nem része jogi tanácsadás, bejelentés vizsgálatában közreműködés. Szolgáltató a bevezetési támogatást a Felhasználási szerződés hatálybalépését követő 5 munkanapon belül, online platformon, Felhasználóval egyeztetett időpontban teljesíti.
3.7. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szoftver és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások működését, tartalmát és funkcióit bármikor módosítsa, javítsa, kiegészítse, vagy a szoftver egyes funkcióit vagy ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokat megszüntessen. A szoftver, annak egyes funkciói és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások megszüntetéséről Szolgáltató 30 nappal előre, kapcsolattartó e-mail címére küldött elektronikus levélben értesíti az érintett Felhasználót. Szolgáltató fenntartja a jogot továbbá, hogy a szoftverhez kapcsolódóan, díjfizetés ellenében igénybe vehető funkciókat és szolgáltatáscsomagokat tegyen elérhetővé.
3.8. Szolgáltató nem kötelezhető az ÁSZF 3.2. pontjában meg nem határozott funkciók fejlesztésére, sablonok kidolgozására, de azt külön megállapodás alapján vállalhatja.
4. Ajánlatkérés, szerződéskötés
4.1. Felhasználó vagy képviselője jogosult a www.ejelent.hu weboldalon (a továbbiakban: „Szolgáltató weboldala”) található kapcsolati űrlapon vagy Szolgáltató elérhetőségein az eJelent szoftverre, valamint Szolgáltató weboldalán elérhető további szolgáltatásokra ajánlatot kérni. Ajánlatkérés esetén Felhasználó a vállalkozás nevét, kapcsolattartó e-mail címét és a foglalkoztatotti létszámra vonatkozó adatokat köteles megadni Szolgáltatónak. Amennyiben Felhasználó a Szolgáltató weboldalán elérhető további szolgáltatásokra is ajánlatot kér, Szolgáltató az ajánlattételt megelőzően jogosult Felhasználótól további információkat kérni, és egyedileg mérlegelni az ajánlattételt. A további szolgáltatásokra vonatkozó különös feltételeket jelen ÁSZF 12. fejezete tartalmazza.
4.2. Szolgáltató az árkalkulációt vagy ajánlatot és szerződési feltételeit a kapcsolattartó e-mail címére küldi meg.
4.3. Felek a Felhasználási szerződést és a kapcsolódó szolgáltatásokra vonatkozó megbízási szerződést írásban kötik meg, a jelen ÁSZF-ben foglalt szerződési feltételeknek megfelelően. A szerződés létrejöttéhez az első díjbekérőn szereplő díj kiegyenlítése szükséges.
4.4. A Felhasználási szerződés hatálya a felhasználási díj kiegyenlítésének (Szolgáltató számláján való jóváírás) napjával áll be. Ha a szerződés hatálya nem áll be, a szerződés teljesítése nem követelhető. Amennyiben Felhasználó az első díjbekérőn meghatározott fizetési határidőig a szoftver ellenértékét nem egyenlíti ki, a Felhasználási szerződés nem jön létre. Díjfizetés esetén Szolgáltató számlát állít ki.
5. Díjfizetés
5.1. A felhasználási jogok biztosításáért Felhasználó felhasználási díjat köteles fizetni a Szolgáltató részére, amely felhasználási díj a Szolgáltató által az ÁSZF alapján vállalt kötelezettségeinek teljesítésével összefüggésben felmerült valamennyi díjat és költséget tartalmazza.
5.2. Szolgáltató éves díjfizetést határoz meg. Az éves felhasználási díj előre, egy összegben esedékes.
5.3. Szolgáltató a felhasználási díjat Felhasználó kapcsolattartójának vagy számlázási e-mail cím megadása esetén a számlázási e-mail címére elektronikus úton küldött díjbekérővel kéri be. A pénzügyi teljesítést követően Szolgáltató a jogszabályoknak megfelelően számlát állít és küld ki Felhasználó kapcsolattartójának, vagy számlázási e-mail cím megadása esetén a számlázási e-mail címére.
5.4. Szolgáltató díjbekérő helyett jogosult számlát is kiállítani.
5.5. Szolgáltató egyoldalúan jogosult a felhasználási díjat évente egyszer, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által hivatalosan közzétett, havi bontású fogyasztóiár-index „összesen” fogyasztási főcsoport szerinti, az előző 12 hónap időszakának adatai számtani átlaga + legfeljebb a kedvezmény nélküli éves felhasználási díj 5 %-a mértékben emelni. Az emelés mértékéről az emelést megelőző 30 napon belül a Szolgáltató e-mail értesítést küld Felhasználónak. A módosított felhasználási díj a díjemelést követő első díjfizetési időszak első napján lép hatályba.
5.6. Szolgáltató jogosult a Felhasználónak egyedi kedvezményt biztosítani, és jogosult a Felhasználási szerződésben meghatározott egyedi kedvezményt az arra kikötött időszakot követően egyoldalúan módosítani vagy a teljes kedvezményt elvonni, melyről Szolgáltató az éves díjfizetési időszakot megelőző 30. napig e-mail értesítést küld Felhasználónak.
5.7. Késedelmes fizetés esetén Szolgáltató jogában áll a Ptk. 6:155. § (1) bekezdése szerinti törvényes késedelmi kamatot felszámítani. Szolgáltató a Felhasználóval szemben érvényesítheti a díjkövetelés érvényesítésével kapcsolatban felmerült igazolt költségeket (ideértve különösen, de nem kizárólagosan az illetékeket, illetve az ügyvédi, közjegyzői és végrehajtói munkadíjakat).
5.8. Szolgáltató fizetési felszólítása a követelés elévülését megszakítja.
6. A szerződés időtartama, megszüntetése
6.1. Az eJelent szoftver használata tárgyában kötött Felhasználási szerződés a hatálybalépésétől számítva határozatlan időtartamra jön létre.
6.2. Felhasználó az alábbi esetekben jogosult a szerződést egyoldalúan, rendes felmondással felmondani:
6.2.1. Amennyiben az ÁSZF módosítása a Felhasználóra nézve hátrányos rendelkezést tartalmaz, Felhasználó jogosult a szerződést az ÁSZF módosításáról szóló értesítést követő 30 napon belül, azonnali hatállyal felmondani.
6.2.2. Amennyiben Szolgáltató a szoftver és ahhoz kapcsolódó szolgáltatások egyes működését, tartalmát, funkcióit módosítja, megszünteti, vagy külön díjtételhez köti, Felhasználó jogosult a szerződést a Szolgáltató szoftvermódosításról szóló értesítését követő 30 napon belül, azonnali hatállyal felmondani. Felhasználó nem jogosult rendes felmondással élni, ha a szoftver és a kapcsolódó szolgáltatások működésében, tartalmában, funkciójában jelentéktelen a módosítás vagy megszüntetés, vagy a módosítás a Felhasználóra nézve előnyös, így különösen új funkciók, sablonok, leírások ingyenes bevezetése esetén.
6.2.3. Jelentéktelen módosításnak minősül különösen a szoftver formatervezésében, színválasztékban, a felhasználókat segítő leírásokban, alapértelmezett sablonokban történő módosítás.
6.2.4. Felhasználó a 6.2.1. és a 6.2.2. alpontokban meghatározott felmondást indokolni köteles.
6.2.5. Felhasználó indokolási kötelezettség nélkül, rendes felmondással jogosult felmondani a szerződést az éves díjfizetési időszak (szerződés hatálybalépésétől számított 1 év) utolsó napját megelőző 15. napjáig a következő díjfizetési időszakra. Felmondás hiányában Szolgáltató - az 5.5. pont foglalt rendelkezésekre tekintettel - kiállítja a következő 1 éves díjfizetési időszakra vonatkozó díjbekérőt vagy számlát.
6.3. Rendkívüli felmondás:
6.3.1. Szerződésszegés esetén bármelyik Fél jogosult a szerződést írásbeli (beleértve az elektronikus utat is) nyilatkozatával, az ok megjelölésével azonnali hatállyal felmondani (a továbbiakban: rendkívüli felmondás). E jog gyakorlása előtt a sérelmet szenvedett Fél köteles a másik Felet a szerződésszerű teljesítésre 8 napos határidővel, a rendkívüli felmondásra való figyelmeztetés mellett felhívni, kivéve, ha a szerződésszegés olyan súlyú, hogy a sérelmet szenvedett Féltől a továbbiakban nem várható el a szerződés fenntartása.
6.3.2. A Szolgáltató azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést súlyos szerződésszegésre hivatkozva, ha a Felhasználónak 30 napon túli lejárt tartozása van vele szemben, vagy Felhasználó ellen csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárást kezdeményeznek, illetve Felhasználó jelen szerződésben foglaltak megszegésével egyéb súlyos szerződésszegést követ el, így különösen a felmondási jog szerződésszerű gyakorlásába ütköző magatartást tanúsít, vagy a szellemi termékhez fűződő jogra és a felhasználás terjedelmére vonatkozó rendelkezések megsértése esetén. Jelen bekezdés alapján, Felhasználó súlyos szerződésszegése miatt a szerződés azonnali hatállyal történő megszüntetése esetén Felhasználó által már megfizetett díjak nem járnak vissza.
7. Felhasználási jogok
7.1. Szolgáltató az eJelent szoftverre vonatkozó korlátozott, nem kizárólagos és át nem ruházható felhasználói jogot biztosít Felhasználó részére az ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel és időtartamra.
7.2. Szolgáltató a szerződés keretében korlátlan számú licencet ad át Felhasználónak, azonban a szoftver vagy bármely elemének tulajdonjogát nem ruházza át. A licenc jogosultság Felhasználó alkalmazásában álló munkavállalókra terjed ki, további személyek hozzáféréséhez Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye szükséges.
7.3. Szolgáltató a szoftver forráskódját nem adja át a Felhasználó részére.
7.4. Felhasználó a szoftvernek kizárólag a jelen ÁSZF-ben meghatározott célokra történő belső használatra jogosult. A szoftver rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen túl ezen szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók. Felhasználó jogai az adott szoftver használatára korlátozódnak. Tilos a szoftver mindennemű jogosulatlan használata. Felhasználó nem jogosult a szoftver módosítására, továbbfejlesztésére, többszörözésére, forgalmazására, valamint nem jogosult sem közvetlen, sem közvetett módon visszafejteni a programkódot és nem kutathat forráskód, objektumkód vagy alapstruktúrák, ötletek, algoritmusok után. A szoftvert Felhasználó rendeltetésszerűen, jelen ÁSZF-ben foglaltak teljes körű betartása mellett, csak saját belső üzleti céljaira használhatja fel. Amennyiben a Felhasználó a jelen pontban foglaltakat megszegi, az súlyos szerződésszegésnek minősül, mely esetben Szolgáltató a szerződést azonnali hatállyal felmondhatja, továbbá érvényesítheti a Felhasználóval szemben felmerült kárigényét.
7.5. Felhasználó köteles megakadályozni, hogy illetéktelen személy a szoftverhez hozzáférjen, a szoftvert használja vagy lemásolja.
7.6. Felhasználó köteles a jelszavakat, illetve a hozzáférési adatokat, melyeket a szoftver esetében használ, titokban tartani. Haladéktalanul tájékoztatnia kell a Szolgáltatót, amint tudomást szerez arról, hogy egy jogosulatlan harmadik fél ismeri hozzáférési adatait vagy jelszavát. Felhasználó köteles továbbá jelszavát azonnal megváltoztatni, ha úgy gondolja, hogy ahhoz egy harmadik fél hozzáférhetett.
8. A Felhasználó kötelezettségei
8.1. Felhasználó köteles a szolgáltatás nyújtásához szükséges adatokat teljeskörűen és helyesen megadni, valamint az adataiban bekövetkezett változásokat haladéktalanul, de legkésőbb a változástól számított 8 napon belül írásban (ideértve az elektronikus utat is) közölni, és az adataiban bekövetkezett változás tényét hitelt érdemlő módon igazolni, valamint az adatok módosítását a fiókfelhasználók által használt felületen a Szervezeti adatok menüben elvégezni. Ennek elmulasztásából eredő károkért Szolgáltató a felelősségét kizárja. Ez különösen vonatkozik a számlázási adatokra, a számlázásra és a kapcsolattartásra megadott e-mail címekre. Szolgáltató a Felhasználó által megadott számlázási e-mail címre küldi a díjbekérőt, a számlát és az előfizetés lejárati értesítőt, a kapcsolattartásra megadott e-mail címre bármely egyéb, a szerződés teljesítésével összefüggő tájékoztatást. Amennyiben a számlázási e-mail cím nem kerül Felhasználó által megadásra, úgy Szolgáltató valamennyi, a számlázással és a szerződés teljesítésével összefüggő tájékoztatást, dokumentumot a kapcsolattartásra megadott e-mail címre küld.
8.2. A foglalkoztatotti létszám változását Felhasználó legkésőbb a következő díjfizetési időszakot megelőző 30. napig köteles bejelenteni. Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben a foglalkoztatotti létszám változása miatt Felhasználónak a Felhasználási szerződésben rögzített foglalkoztatotti kategóriája változna, Felek a felhasználási díjat - díjfizetési év közben - arányosan nem érvényesítik, a foglalkoztatotti kategória módosítását és az abból eredő díjmódosítást leghamarabb a változást követő díjfizetési időszakban veszik figyelembe. A foglalkoztatotti kategóriákat Szolgáltató mindenkori árlistája tartalmazza.
8.3. Szolgáltató jogosult a Felhasználó létszámadatait a nyilvános nyilvántartásokban bármikor ellenőrizni, a foglalkoztatotti kategóriát – a Felhasználó 8.2. pontban rögzített kötelezettségének nem teljesítése esetén – a következő díjfizetési időszakra - a nyilvános nyilvántartások alapján - egyoldalúan meghatározni.
8.4. Felhasználó tudomásul veszi, hogy Szolgáltató részére joghatályos jognyilatkozatot kizárólag a kapcsolattartásra, illetőleg számlázásra megadott e-mail címről, vagy olyan e-mail címről tehet, amelyből kétséget kizáróan beazonosítható Felhasználó személye (ilyennek tekintendő a közhiteles nyilvántartásokban – pl. cégjegyzék – szereplő elektronikus elérhetőség). Más e-mail címekről érkező kéréseket Szolgáltató a Felhasználó személyének egyértelmű beazonosításáig visszautasíthat.
8.5. Felhasználó köteles tartózkodni jelen szerződés tárgyára vonatkozó minden jogszabályellenes tevékenységtől, továbbá hatósági előírások és szerződéses kikötések megsértésétől.
9. Felelősségi kérdések
9.1. Szolgáltató felelősséget vállal arra, hogy a szoftver jogtiszta.
9.2. Szolgáltató nem garantálja, de törekszik arra, hogy a szoftver teljesen hibamentesen vagy zavar nélkül működik, továbbá hogy az minden konfigurációval kompatibilis. Szolgáltató az írásban, e-mailben vagy egyéb módon jelzett hiba javítását haladéktalanul, de legfeljebb a jelzést követő munkanapon megkezdi, indokolatlan késedelem nélkül elvégzi. Kizárólag hibabejelentésre munkanapokon magyar idő szerint 8 és 16 óra között telefonon technikai támogatást biztosít.
9.3. Felhasználó együttműködési kötelezettsége keretében köteles Szolgáltatót az egyértelműen felismerhető hibákról tájékoztatni, és megfelelő mértékben támogatni a hiba elhárítása során.
9.4. Hibás teljesítés esetén a Felhasználó kérhet árleszállítást, vagy azonnali hatállyal felmondhatja a szerződést. Jelentéktelen hiba esetén nincs helye kellékszavatossági igényérvényesítésnek. Jelentéktelen a hiba, ha a szolgáltatáskiesés az évi 90 órát nem haladja meg.
9.5. Szolgáltató a szerződésszegéssel vagy a teljesítés során okozott károkért fennálló felelősségét káronként tizenkét havi, a Felhasználóra a károkozáskor irányadó szolgáltatási díj összegében korlátozza. Felhasználónak a Szolgáltatóval szembeni kárigénye a kár keletkezésétől számított egy év alatt elévül.
9.6. Szolgáltató az általa szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért, károkozásért való felelősséget nem korlátozza vagy zárja ki.
9.7. Szolgáltató a szoftverrel a 2023. évi XXV. törvény által előírt belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetéséhez szükséges informatikai kereteket biztosítja. Az eJelent szoftver a 2023. évi XXV. törvény II. Fejezete szerinti követelményeket egyes előre definiált sablonokkal hatékonyan támogatja, eszközül szolgál a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetési kötelezettség teljesítéséhez, de a sablonok jogi megfelelőségének ellenőrzése, Felhasználó szervezetéhez igazítása Felhasználó kötelezettsége. Sablon alatt értendő a szoftver valamennyi, a Felhasználó által szerkeszthető dokumentuma (így különösen szabályzatminta, tájékoztató minta, e-mail sablonok).
9.8. Szolgáltató az eJelent szoftver sablonjainak jogi megfelelőségéért semmiféle felelősséget nem vállal, a sablonok jogi nem-megfelelőségével okozott kárért való felelősséget kizárja.
9.9. Szolgáltató nem felelős Felhasználó által a szoftverbe bevitt adatok jogszerűségéért, helyességéért, teljességéért, megfelelőségéért és azok felhasználásáért. Szolgáltató nem felel a helytelen adatokból, illetve helytelen adatbevitelből eredő hibákért, és az ezek következtében a Felhasználót ért kárért, továbbá semmilyen közvetett vagy közvetlen kárért.
9.10. Szolgáltató semmilyen felelősséggel nem tartozik azért, ha a fokozott biztonságú beléptetés ellenére harmadik személy jogosulatlanul behatol a Felhasználó fiókjába és az adatokban változtatásokat hajt végre, további adatokat visz be, vagy adatokat ment ki, vagy nyer ki a Felhasználó adatbázisából. Abban az esetben, ha felmerül a gyanúja annak, hogy harmadik személy megszerezte Felhasználó belépéséhez szükséges adatokat, vagy a Felhasználó fiókjába jogosulatlanul behatolt, a Szolgáltató jogosult a Felhasználó felé nyújtott szolgáltatását felfüggeszteni mindaddig, amíg meg nem bizonyosodik arról, hogy feltételezése alaptalan, vagy ennek veszélyét biztonsággal meg nem szünteti. A Szolgáltató a szolgáltatás nyújtásának ilyen okból történő felfüggesztése esetén semmilyen felelősséggel, illetőleg kártérítési kötelezettséggel nem tartozik a Felhasználó felé.
9.11. Szolgáltató nem felelős és nem köteles az alábbi, Felhasználónál felmerülő feladatok elvégzésére:
1. nem a szoftver rendellenes működésére visszavezethető rendszer vagy adatjavítások
elvégzése
(különösen, de nem kizárólagosan: rendszer vagy adatbázis sérülés, nem rendeltetésszerű
használat,
téves adatrögzítés);
2. a nem megfelelő infrastruktúra vagy internet sávszélesség miatt bekövetkező
lassulások,
problémák
kivizsgálása, megoldása;
3. vírusfertőzés miatt adat vagy rendszer helyreállítás;
4. helyszíni kiszállás;
5. távasztali szolgáltatás;
6. mentésvizsgálat;
7. oktatás, konzultáció;
8. új hardverre történő telepítés, konvertálás;
9. harmadik fél által történt beavatkozás miatti probléma kivizsgálása, elhárítása;
10. harmadik fél által szállított rendszereken történt változások (pl.: adatformátum,
adatszerkezet)
átvezetése;
11. hardver vagy hálózati probléma miatt bekövetkezett probléma kivizsgálása, megoldása;
12. a jogszabályváltozások miatt szükséges hardveres beavatkozás, az ezekkel kapcsolatos
alkatrész,
munkadíj és kiszállási költség;
10. A szerződés megszűnése utáni adatkezelés
10.1. Szolgáltató a lejárt eJelent előfizetésről, Felhasználási szerződés megszűnéséről, adatkezelési rendelkezés kéréséről e-mail üzenetet küld Felhasználónak, melyben külön tájékoztatást nyújt a Felhasználási szerződés megszűnte utáni adatfeldolgozásról, felhasználói teendőkről.
10.2. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Felhasználási szerződés megszűnésével Felhasználó az eJelent szoftver használatára és a kapcsolódó szolgáltatásokra való jogosultsága megszűnik, így különösen megszűnik az API hozzáférése, nem lesz jogosult a rendszerben tárolt nyilvántartások, adatkezelési tájékoztatók és egyéb dokumentumok hozzáférésére.
10.3. A felhasználási szerződés megszűnését követő, Szolgáltató adatfeldolgozási tevékenységre vonatkozó, a Felhasználó írásos – ideértve az elektronikus utat is – döntése hiányában Felek az alábbiak szerint járnak el:
10.3.1. Szolgáltató a Felhasználási szerződés megszűnését követő 15 munkanapon belül az eJelent szoftverben tárolt bejelentések és azok valamennyi dokumentációját jelszóval titkosított állományban Felhasználó kapcsolattartásra megadott e-mail címére elküldi. Szolgáltató a titkosított állomány megnyitásához tartozó titkosító kulcsot (jelszót) a Felhasználási szerződés megszűnését követő 1 évig bizalmasan tárolja, mely időtartamon belül Felhasználó képviselőjének azonosítását követően, kérésének megfelelő módon átadja.
10.3.2. Szolgáltató az eJelent szoftverben tárolt valamennyi adatot adathordozóiról (beleértve az adatmentéseket is), a titkosított állományt a Felhasználási szerződés megszűnését követő 30. napon végleges, helyreállíthatatlan módon törli.
10.3.3. Amennyiben a felhasználási szerződés megszűnését követő 1 éven belül Felhasználó nem igényli a titkosított megnyitásához szükséges titkosító kulcsot, Szolgáltató a kulcsot 1 évet követően haladéktalanul végleges, helyreállíthatatlan módon törli.
10.4. Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben Szolgáltatótól a személyes adatok átadását adathordozón kéri, köteles a Szolgáltató mindenkori árlistája szerinti költségeket megfizetni.
11. Adatfeldolgozói megállapodások
11.1. Adatfeldolgozói megbízás célja az eJelent szoftver felhasználási engedély keretén belüli biztosítása, illetőleg az igénybe vett további szolgáltatások biztosítása Felhasználó részére. Szolgáltató az eJelent szoftver használatának biztosításával a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény II. Fejezetében szabályozott belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésének informatikai hátterét és kereteit biztosítja, azonban a Felhasználó mint adatkezelő felel az általa kezelt adatok tartalmáért és jogszerűségéért.
11.2. Szolgáltató mint adatfeldolgozó nem végezhet a jelen szerződésben rögzített feladatok ellátásához nem szükséges, valamint jogszabályban meghatározott adatfeldolgozói feladatok körét meghaladó tevékenységet, az adatkezelést érintő érdemi döntést nem hozhat, a tudomására jutott adatokat kizárólag Felhasználó mint adatkezelő rendelkezései szerint dolgozhatja fel, adatkezelő rendelkezései szerint köteles az adatokat tárolni, illetve megőrizni, saját céljára adatfeldolgozást nem végezhet.
11.3. Szolgáltató mint adatfeldolgozó a személyes adatokat kizárólag Felhasználó mint adatkezelő írásbeli utasításai alapján kezeli - beleértve a személyes adatoknak valamely harmadik ország vagy nemzetközi szervezet számára való továbbítását is -, kivéve akkor, ha az adatkezelést az adatfeldolgozóra alkalmazandó uniós vagy tagállami jog írja elő; ebben az esetben erről a jogi előírásról az adatfeldolgozó az adatkezelőt az adatkezelést megelőzően értesíti, kivéve, ha az adatkezelő értesítését az adott jogszabály fontos közérdekből tiltja.
11.4. Szolgáltató további adatfeldolgozót csak Felhasználó általános vagy eseti és előzetes írásos engedélye és meghatalmazása alapján vehet igénybe, a GDPR 28. cikkének megfelelően. Az előzetes engedély alapján igénybe vett további adatfeldolgozó is köteles jelen szerződésnek megfelelően eljárni. Ha a további adatfeldolgozó nem teljesíti jelen szerzőséből eredő kötelezettségeit, adatfeldolgozó teljes felelősséggel tartozik az adatkezelő felé további adatfeldolgozó kötelezettségeinek teljesítéséért. Adatfeldolgozó az adatok felhasználási jogát harmadik személyre nem ruházhatja át.
11.5. Szolgáltató a további adatfeldolgozó igénybevételét megelőzően tájékoztatja Felhasználót a további adatfeldolgozó személyéről, valamint a további adatfeldolgozó által végzendő tervezett feladatokról. Ha Felhasználó ezen tájékoztatás alapján a további adatfeldolgozó igénybevételével szemben kifogást emel, a további adatfeldolgozó igénybevételére Szolgáltató kizárólag a kifogásban megjelölt feltételek teljesítése esetén jogosult, vagy Felhasználónak joga van a szerződés rendkívüli felmondással történő megszüntetésére.
11.6. Adatvédelmi incidens esetén adatfeldolgozó köteles az arról való tudomásszerzését követően indokolatlan késedelem nélkül írásban értesíteni az adatkezelőt, hogy az a jogszabályi kötelezettségének határidőben eleget tudjon tenni. Adatfeldolgozó nem jogosult adatvédelmi incidens esetén bejelentéssel élni a NAIH felé, továbbá az érintettek tájékoztatása is Adatkezelő kötelezettsége. Adatvédelmi incidens észlelése esetén Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy minden szükséges és tőle elvárható módon segítse Felhasználót a GDPR 33. cikk (3) bekezdésében meghatározott tartalmú bejelentés megtételében.
11.7. Szolgáltató mint adatfeldolgozó az adatkezelés jellegének figyelembevételével megfelelő technikai és szervezési intézkedésekkel a lehetséges mértékben köteles segíteni Felhasználót mint adatkezelőt abban, hogy teljesíteni tudja kötelezettségét az érintett GDPR III. fejezetben foglalt jogainak gyakorlásához kapcsolódó kérelmek megválaszolása tekintetében.
11.8. Szolgáltató mint adatfeldolgozó segíti Felhasználót mint adatkezelőt a GDPR 32-36. cikk szerinti kötelezettségek teljesítésében, figyelembe véve az adatkezelés jellegét és az adatfeldolgozó rendelkezésére álló információkat.
11.9. Szolgáltató mint adatfeldolgozó köteles Felhasználó mint adatkezelő rendelkezésére bocsátani minden olyan információt, amely a GDPR 28. cikkében meghatározott kötelezettségek teljesítésének igazolásához szükséges, továbbá amely lehetővé teszi és elősegíti Felhasználó által vagy az általa megbízott más ellenőr által végzett auditokat, beleértve a helyszíni vizsgálatokat is
11.10. Szolgáltató gondoskodik arról, hogy munkatársai titoktartási kötelezettséget vállaljanak a szoftver használatával kapcsolatban a tudomásukra jutott, Felhasználót érintő bizalmas információk és üzleti titok korlátlan ideig történő megőrzéséről és jogosulatlan közléséről.
11.11. Adatfeldolgozó köteles az érintettek jogait és szabadságait érintő változó valószínűségű és súlyosságú kockázatok figyelembevételével az adott helyzetben általában elvárható mértékben a GDPR 32. cikkén alapuló technikai és szervezési intézkedéseket kialakítani és alkalmazni annak érdekében, hogy a kockázatok mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja a személyes adatok védelme kapcsán.
12. Belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésére és a vizsgálatban közreműködésre vonatkozó különös feltételek
12.1. Jelen fejezet szabályozza a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésére vonatkozó, továbbá a belső visszaélés-bejelentési rendszerben tett bejelentés kivizsgálásában résztvevő megbízási szerződés feltételeit. Jelen fejezetben nem szabályozott kérdések esetén az ÁSZF további rendelkezései megfelelően alkalmazandók. Jelen fejezetben Felhasználó (adatkezelő) Megbízónak, Szolgáltató (adatfeldolgozó) Megbízottnak minősül.
12.2. Megbízott a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény 19. § (2) bekezdése szerint - megbízási szerződés keretében - vállalhatja Megbízónál a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetését vagy a 22. § (4) bekezdése szerint vállalhat közreműködést a bejelentések kivizsgálásában.
12.3. Megbízó jogosult a működtetésre vagy vizsgálatban közreműködésre (együtt: megbízásra) az eJelent szoftver tárgyú Felhasználási szerződéskötéssel egy időben vagy annak hatálya alatt Megbízottól az ÁSZF 4. pontjában meghatározott módokon ajánlatot kérni. Megbízott Megbízó ajánlatkérését nem köteles teljesíteni.
12.4. Megbízott a megbízást kizárólag az eJelent szoftverre vonatkozó Felhasználási szerződéssel együtt teljesíti.
12.5. Megbízott megbízási szerződés keretében, az alábbi feltételekkel vállalja a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetését:
12.5.1. Megbízott kizárólag az eJelent szoftver által biztosított csatornán fogadja a bejelentéseket.
12.5.2. Megbízó köteles a saját weboldalába beágyazni az eJelent online bejelentési űrlapot.
12.5.3. Megbízott a vonatkozó törvény alapján, a bejelentések intézésének rendjére vonatkozó eljárásrendet és az adatvédelmi előírásoknak megfelelő dokumentációt készít Megbízó részére.
12.5.4. Megbízó köteles saját szervezetén belül legalább 1 fő szakmai kapcsolattartót kijelölni, aki a megbízás szerződésszerű teljesítését elősegíti, így különösen kapcsolatot tart a Megbízott képviselőjével, indokolt mértékben segíti Megbízottat a bejelentések kivizsgálásában adatszolgáltatással, szükség esetén Megbízottal közösen határoznak az intézkedési javaslatról.
12.5.5. Megbízott a bejelentéseket minősíti és a vizsgálatot nem igénylő bejelentéseket mellőzi. Megbízott a bejelentőt a vonatkozó törvényben foglaltak szerint, a Megbízót a bejelentés mellőzésének tényéről tájékoztatja.
12.5.6. Megbízott a vizsgálatot igénylő bejelentéseket teljeskörűen kivizsgálja a vonatkozó törvény, Megbízó által elfogadott, a bejelentések kivizsgálására vonatkozó eljárásrend és az alábbiak szerint:
12.6. Megbízott megbízási szerződés keretében, kizárólag az eJelent szoftver felhasználói részére vállal közreműködést a bejelentések kivizsgálásában, a Megbízó igényeit figyelembe véve, előzetes egyeztetés alapján.
12.7. A megbízás díjazása:
12.7.1. Megbízó a Megbízott részére éves rendelkezésre állási díjat köteles fizetni, mely tartalmazza a folyamatos rendelkezésre állást és a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésére vonatkozó megbízás esetén az esetlegesen érkező bejelentések minősítését, a vizsgálatot nem igénylő bejelentések mellőzését annak teljes körű dokumentációjával a 12.5.5. alpont szerint. Az éves rendelkezésre állás díja átalánydíj, mely előre, egy összegben esedékes.
12.7.2. Megbízott a vizsgálati szolgáltatásért a 12.7.1. alpont szerinti rendelkezésre állás díján felül vizsgálati díjra jogosult. Megbízott a megbízás szerint nyújtott vizsgálati szolgáltatás szükségességéről, annak előzetesen kalkulált díjáról elektronikus úton értesíti Megbízót. Megbízott a megbízás szerint nyújtott vizsgálati szolgáltatásért óradíj alapján megállapított vizsgálati díjra jogosult a teljes vizsgálat lezárása után, melyről Megbízott számlát állít ki. Megbízott köteles a számla mellé olyan kimutatást csatolni, mely tartalmazza a végzett tevékenység leírását, a ráfordított időt és az ez alapján járó díjat.
12.7.3. A megbízási díj nem tartalmazza a postai küldemény kezelésének díját és az adathordozó költségét. A megbízás teljesítésével közvetlen összefüggésben igazoltan felmerült, a Megbízott mindenkori árlistája szerinti, továbbá a számlával igazolható költségeket a Megbízó köteles a megbízási díjon felül megtéríteni. Megbízott a felmerülő költségekről előzetesen elektronikus úton értesíti Megbízót.
12.8. Megbízó jogai és kötelezettségei:
12.8.1. Megbízó köteles szakmai kapcsolattartót kijelölni és biztosítani, hogy a kijelölt kapcsolattartó együttműködjön a Megbízottal a szerződés teljesítése során.
12.8.2. Megbízó a működtetésre vonatkozó megbízási szerződés hatálya alatt kizárólag Megbízottal vizsgáltathatja ki az eJelent szoftver által biztosított bejelentő csatornán érkező bejelentéseket.
12.8.3. Megbízó nem jogosult más bejelentési csatornán érkező bejelentések fogadását és kivizsgálását kérni Megbízottól.
12.8.4. Megbízó köteles a megbízás díját (rendelkezésre állási díj és vizsgálati díj) a díjbekérőn, valamint számlán meghatározott fizetési határidőig teljesíteni.
12.9. Megbízott jogai és kötelezettségei:
12.9.1. Megbízott jogosult arra, hogy a szerződésbe foglalt szolgáltatások teljesítése során igénybe vett alkalmazottai vagy munkatársai személyét szabadon meghatározza, illetőleg arra is, hogy a szerződés teljesítéséhez közreműködőt vegyen igénybe. Megbízott az igénybe vett közreműködő tevékenységéért úgy felel, mintha maga járt volna el.
12.9.2. A működtetésre vonatkozó megbízás hatálya alatt Megbízott köteles az eJelent szoftver által biztosított bejelentési csatornán érkező bejelentéseket fogadni, azokat minősíteni, a vizsgálatot nem igénylő bejelentések mellőzéséről a bejelentőt és – a szakmai kapcsolattartón keresztül – a Megbízót értesíteni. Amennyiben a bejelentés vizsgálatot igényel, Megbízott köteles a bejelentéseket – a szakmai kapcsolattartó indokolt mértékű bevonásával – teljeskörűen kivizsgálni a 12.5.6. alpont szerint.
12.9.3. Megbízott nem köteles a Megbízott közhiteles nyilvántartásokban vagy más, nyilvánosságra hozott elérhetőségein, továbbá Megbízó által meghatározott további bejelentési csatornán érkező bejelentéseket fogadni, azokat érdemben kivizsgálni, a Megbízót ezen bejelentésekről értesíteni.
12.9.4. Megbízott nem jogosult a belső visszaélés-bejelentési rendszerben tett bejelentés alapján feljelentést tenni, arra kizárólag Megbízó jogosult. Amennyiben a bejelentés alapján büntetőeljárás kezdeményezése indokolt, Megbízott arról – a Megbízó szakmai kapcsolattartóján keresztül – köteles tájékoztatni Megbízót. Ezen rendelkezés nem alkalmazandó abban az esetben, amikor a mindenkor hatályos Btk. különös részi tényállása büntetni rendeli a feljelentési kötelezettség elmulasztását.
12.9.5. A működtetésre vonatkozó megbízás hatálya alatt, amennyiben a bejelentésben foglalt körülmények indokolják, Megbízott a kijelölt szakmai kapcsolattartóval előzetesen egyeztetve intézkedési javaslatot fogalmaz meg a bejelentésben foglalt jogsérelem orvoslására, melyet Megbízott a szakmai kapcsolattartón keresztül továbbít Megbízónak. Megbízó köteles az intézkedési javaslat kézbesítését követő 5 munkanapon belül a szakmai kapcsolattartón keresztül Megbízott részére tájékoztatást adni a bejelentésben foglalt jogsérelem orvoslására hozott vagy tervezett intézkedésekről, melyről Megbízott tájékoztatja a bejelentőt. Megbízott a Megbízó késedelméből eredő kárért való felelősséget kizárja.
12.10. Megbízott a Megbízótól kapott információkat valósnak fogadja el, azok valóságtartalmát nem köteles vizsgálni. Megbízott a teljesítés valóságtól eltérő eredményeiért semmilyen felelősséget nem vállal, különösen abban az esetben, ha az eltérés a Megbízó valóságot nem fedő vagy hiányos adatszolgáltatásából vagy a Megbízótól kapott téves információkból adódik.
12.11. A megbízási szerződés időtartama és megszüntetése:
12.11.1. A belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetésére vonatkozó megbízási szerződés hatálybalépésétől számított határozatlan időtartamra jön létre.
12.11.2. A megbízási szerződés létrejöttére és hatályának beálltára a jelen ÁSZF 4.3. és 4.4. pontjában foglalt rendelkezések az irányadók.
12.11.3. A megbízási szerződést bármelyik Fél jogosult a másik Félhez címzett, egyoldalú nyilatkozatával, 30 napos felmondási idővel, indokolás nélkül felmondani.
12.11.4. A 12.11.3. alpont szerint közölt felmondás nem tekintendő alkalmatlan időben közöltnek.
12.11.5. Megbízó részéről a rendes felmondás joga a megbízási szerződés hatálybalépésétől számított 1 (egy) évig nem gyakorolható.
12.11.6. A rendkívüli felmondás eseteire az ÁSZF 6.3. pontjában foglaltak az irányadók.
12.12. Megbízott a megbízás során a szerződésszegéssel vagy a teljesítés során okozott károkért fennálló felelősségét korlátozza, melynek éves maximális mértéke összesen a Megbízó által a károkozáskor érvényes éves díjfizetési időszakban ténylegesen teljesített megbízási díj. Megbízott az általa szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért, károkozásért való felelősséget nem korlátozza vagy zárja ki. Jelen rendelkezés nem alkalmazandó az eJelent szoftver felhasználása miatti kártérítési igényre, melyre az ÁSZF 9.5. és 9.6. pontjai irányadók.
12.13. Megbízó Megbízottal szemben érvényesíthető követelése a követelés esedékessé válásától számított 1 év alatt elévül.
13. Egyéb rendelkezések
13.1. Felek kötelezettséget vállalnak, hogy a szerződés teljesítése során tudomásukra jutó, a másik Fél üzleti titkát képező tényt, adatot, információt (kiemelten a Megbízó által kezelt bizalmas, személyes, különleges, minősített adatokat, dokumentumokat, nyilvántartásokat) időkorlátra tekintet nélkül megőrzik, azt nyilvánosságra vagy kívülálló harmadik személy tudomására nem hozzák, illetve illetéktelen személyek részére hozzáférhetővé nem teszik.
13.2. A titoktartás a Felekre, tagjaira, alkalmazottaira, közreműködőire, valamint egyéb teljesítési segédjeire is vonatkozik.
13.3. A titoktartási kötelezettség nem terjed ki azokra az adatokra, információkra, melyek nyilvánosan hozzáférhető adatbázisból elérhetők, a közérdekű adatok nyilvánosságára és a közérdekből nyilvános adatra vonatkozó adatszolgáltatási és tájékoztatási kötelezettségre.
13.4. Felek kötelesek egymást írásban (beleértve az elektronikus utat is) értesíteni, ha a szerződésben vállalt valamely kötelezettség teljesítése előreláthatóan akadályba ütközik, kivéve, ha az akadályt a másik Félnek közlés nélkül is ismernie kellett.
13.5. Felhasználó a szerződés aláírásával hozzájárul, hogy Szolgáltató a felhasználó szervezet nevét - Felhasználó erre irányuló tiltakozásáig - feltüntesse weboldalán a szoftvert használó referencialistában.
13.6. Felek a szerződés teljesítése közben közöttük felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen peren kívül, tárgyalás útján próbálják meg rendezni. Ennek eredménytelensége esetén érdekeiket bírósági úton érvényesítik, akként, hogy jogvitáik eldöntésére értékhatártól függően kikötik a Miskolci Járásbíróság, illetve a Miskolci Törvényszék kizárólagos illetékességét.
13.7. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
Kelt: Miskolc, 2023. november 27.